Skoči na glavno vsebino

Osnovne naloge

Šolska knjižnica služi potrebam izobraževanja in je namenjena tako učiteljem kot učencem. Je sestavni del vzgojno-izobraževalnega procesa in informacijsko ter učno središče šole, kjer imajo učenci in strokovni delavci šole na razpolago raznovrstno knjižnično gradivo. Učenci se v knjižnici navajajo na knjižnično okolje ter zavzemajo pozitiven odnos do knjižnice in njenega gradiva. Z uporabo knjižničnega gradiva in drugih informacijskih virov spoznavajo probleme, se učijo učinkovitih strategij njihovega reševanja in razvijajo različne spretnosti ter sposobnosti. Na ta način knjižnica prispeva k vzgoji samostojnega in aktivnega uporabnika knjižnice, njenih storitev ter k pridobivanju navad in spretnosti za vseživljenjsko učenje.

V šolski knjižnici hranimo, obdelujemo in izposojamo knjižnično gradivo ter z referenčnim pogovorom svetujemo pri izbiri gradiva učencem naše šole, ki so poleg zaposlenih na šoli uporabniki knjižnice.

Učni načrt za devetletno šolo vključuje tudi knjižnična informacijska znanja (KIZ), kjer učenci spoznavajo knjižnico in njene informacijske vire, poizvedujejo in raziskujejo, berejo, poslušajo, gledajo, uporabljajo računalniške in komunikacijske tehnologije za pridobivanje in uporabo informacij. Cilji in vsebine knjižničnih informacijskih znanj zajemajo obdobje od 1. do 9. razreda. Njihovemu izvajanju so namenjene po štiri pedagoške ure letno v vseh oddelkih. Izvajata  jih knjižničarki skupaj z razrednimi učitelji ali učitelji drugih predmetnih področij. Vsebine in cilje KIZ

za posamezen razred načrtujemo v letnem delovnem načrtu, pri čemer se tako vsebine kot cilji tematskih sklopov nadgrajujejo od 1. do 9. razreda osnovne šole.

Dostopnost